Russian state media counted 7,000 people marching in Moscow on January 13, 2013; Alexander Naumochkin counted 26,000.

Russia

Two of Russia’s three major television channels are controlled by the Russian government. The third, NTV, is owned by Russian energy conglomerate Gazprom, whose biggest stakeholder is also the Russian government. “All state-TV channels are lying,” says activist Alexander Naumochkin, 48, who live-streams footage of public demonstrations on the web as evidence of just how many Russians are unhappy with their government.

 



From the pages of COLORS #86 - Making the News.